Har du missat våra livesändningar av Happy News? Nu har du chansen att se dem igen.
Det hybrida kontoret är här och vi behöver träffas!
Vikten av att träffa människor är bara en av de saker vi tar upp i den fjärde upplagan av Happy News. Vi kommer också prata om fördelar med att ha flera olika arbetsplatser, möjligheterna med nya kontor och arbetssätt samt nya sätt att tänka och en massa annat.
Vi tittar på det hybrida kontoret i praktiken och berör ämnen som hjälper oss att vara effektiva, produktiva på ett säkert sätt samtidigt som du drar nytta av fördelen med en stark gemenskap.
Med oss i studion kommer vi bland andra ha Emma Frans (författare och epidemiolog, känd från TV, podd och sociala media), tidningen Chef berättar intressanta insikter från undersökning och företag som redan tagit sig an det ”nya” sättet att arbeta eller redan tagit de steg som behövs för att kunna jobba obehindrat trots sjukskrivningar.
Vi får också en uppdatering gällande säkerhetsläget av Canons egen säkerhetsguru Quentyn Taylor.
Se vinterns sändning: Det hybrida kontoret
Ta chansen att se Happy News en gång till! Vi bjuder på insikter och inspiration som utvecklar dig och din verksamhet!
Hållbara medarbetare ger hållbart företag
Glada medarbetare är produktiva medarbetare – så varför inte starta din morgon med lite glada nyheter?
Under 45 minuter bjuder vi på inspiration, konkreta tips och råd kring hur ni skapar – inte bara det hållbara företaget, utan även hållbara medarbetare. Med hjälp av Sofia Rasmussen, omvärldsanalytiker, kommer vi att slå hål på myter kring framtidens medarbetare och höra vad som är viktigt i dagens hybrida ledarskap. Våra kunder i studion berättar om de vinster som de gjort inom sina verksamheter, både på kort och lång sikt.
Vi kommer även att prata om ämnet som gör många företag nervösa – säkerhet. Canon EMEA’s säkerhetsexpert Quentyn Taylor kommer att bjuda på roliga anekdoter och ge konkreta tips och lösningar på de säkerhetsutmaningar som finns idag.
Se vårens sändning: Hållbara medarbetare
Ta chansen att se Happy News en gång till. Vi hjälper dig och din verksamhet att växa!
Samarbeta effektivt på distans
Under 45 minuter kommer vi att diskutera och lyssna på hur olika företag tar sig an utmaningar gällande de fysiska arbetsplatserna, nya sätt att samarbeta säkert, och se de möjligheter som faktiskt kommer ur denna nya verklighet. Med oss i studion har vi bland andra Ami Hemviken, beteendevetare och författare, Jeanette Almén, Ekonomichef på Elvbygg AB samt experter från Canon. Du får ta del av erfarenheter samt höra vad konkreta lösningar kan göra skillnad för just ditt företag.
Vi hoppas att du får insikter och inspiration som utvecklar dig och din verksamhet och gör er arbetsplats lite gladare – avsett var arbetsplatsen är.
Se höstens sändning: Samarbeta effektivt på distans
Ta chansen att se Happy News en gång till! Vi bjuder på insikter och inspiration som utvecklar dig och din verksamhet!
Digitalisera mera
På kort tid har många företag ställts in för nya utmaningar. För en del handlar det om att arbeta digitalt och på distans, för andra att utnyttja digitalisering för att lösa problem och ställa om verksamheten. Det är inte nu det är läge att stå still – ta vara på tiden och var i framkant när vändningen kommer.
Sakkunniga gäster berättar om möjligheter med digitalisering och ger konkreta tips på hur du kan implementera områden såsom t.ex. robotics och molnlösningar i din verksamhet. Framför allt får du höra av andra företag vad de har gjort och den positiva påverkan på deras verksamhet. I studion möter du bland annat Mats Rehnqvist, CIO Rejlers Sverige, där han berättar mer om hur de dragit nytta av digitalisering. Jonas Hammarberg delar med sig av sina insikter kring digitalisering.
Nu handlar det inte om att förutspå framtiden utan nu handlar det om att förbereda sig på framtiden!
Se första sändningen: Digitalisera mera
Ta chansen att se Happy News en gång till! Vi bjuder på insikter och inspiration som utvecklar dig och din verksamhet!
Vi använder cookies
Vi gör det för att förbättra din användarupplevelse, och vill därför informera dig om att du genom att använda vår sida ger ditt samtycke till detta.
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
_GRECAPTCHA | 6 månader | Denna cookie används av Google. Förutom vissa vanliga Google -cookies ställer reCAPTCHA in en nödvändig cookie (_GRECAPTCHA) som används för att undvika spam via kontaktformuläret. |
_wpfuuid | 11 år | Denna cookie används av WPForms som är ett WordPress-plugin. Cookien används för att tillåta den betalda versionen av plugin:et att ansluta poster av samma användare och används för några ytterligare funktioner som tillägget Form Abandonment. |
bcookie | 2 år | Denna cookie sätts av linkedIn. Syftet med cookien är att möjliggöra LinkedIn -funktioner på sidan. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | Denna cookie är inställd av GDPR Cookie Consent plugin. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Nödvändigt". |
Eloqua (Oracle Marketing Cloud) | Varierar | Vi använder Eloqua för nyhetsbrev funktionen på vår webbplats.
Oracle Eloqua enables marketers to plan and execute campaigns while delivering a personalized customer experience for their prospects. Campaigns greatly scale for audiences across channels including email, display search, video, and mobile. With integrated lead management and easy campaign creation, our solution helps marketers engage the right audience at the right time in their buyer's journey. Sales teams can close more deals at a faster rate, increasing marketing ROI through real-time insight.
Anonyma data delas med tredje part., PII-data delas med tredje parter, Sammanslagna data delas med tredje parter.
|
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Youtube | Varierar | På webbplatsen har vi på vissa sidor bäddat in filmer publicerade på Youtube. Filmerna visas med Youtubes filmspelare och när filmerna spelas upp används cookies av youtube.com. |
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
lang | Session | Denna cookie används för att lagra språkinställningar för en användare för att visa innehåll på det lagrade språket nästa gång användaren besöker webbplatsen. |
lang | Session | Domän: .ads.linkedin.com Denna cookie används för att lagra språkinställningar för en användare för att visa innehåll på det lagrade språket nästa gång användaren besöker webbplatsen. |
lidc | 1 dag | Denna cookie sätts av LinkedIn och används för routning. |
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
_dc_gtm_UA-63700808-1 | 1 minut | Saknar beskrivning |
_ga | 2 år | Denna cookie installeras av Google Analytics. Cookien används för att beräkna besökar-, session-, kampanjdata och hålla reda på webbplatsanvändning för webbplatsens analysrapport. Cookies lagrar information anonymt och tilldelar ett slumpmässigt genererat nummer för att identifiera unika besökare. |
_gid | 1 dag | Denna cookie sätts av Google Analytics. Cookien används för att lagra information om hur besökare använder en webbplats och hjälper till att skapa en analysrapport om hur webbplatsen går. Uppgifterna som samlats in inklusive antalet besökare, källan varifrån de kommer och sidorna som visas i anonym form. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minuter | Denna cookie används för att räkna hur många gånger en webbplats har besökts av olika besökare - detta görs genom att tilldela besökaren ett ID, så att besökaren inte blir registrerad två gånger. |
_hjFirstSeen | 30 minuter | Detta ställs in av Hotjar för att identifiera en ny användares första session. Den lagrar ett sant/falskt värde, vilket indikerar om detta var första gången Hotjar såg den här användaren. Det används av inspelningsfilter för att identifiera nya användarsessioner. |
_hjid | 1 år | Denna cookie ställs in av Hotjar. Denna cookie ställs in när kunden först landar på en sida med Hotjar-skriptet. Det används för att behålla det slumpmässiga användar-ID, unikt för den webbplatsen i webbläsaren. Detta säkerställer att beteende vid efterföljande besök på samma webbplats kommer att tillskrivas samma användar -ID. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuter | Avgör om användarens navigering ska registreras i en viss statistisk platshållare. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuter | Registrerar data om besökarnas webbplatsbeteende. Detta används för intern analys och webbplatsoptimering. |
IDE | 13 månader | Googles DoubleClick IDE -cookies används för att lagra information om hur användaren använder webbplatsen för att presentera relevanta annonser och enligt användarprofilen. |
nQ_cookieId | 1 år | Domänen för denna cookie ägs av Albacross. Det används som analysverktyg för att identifiera potentiella kunder genom att ange ett unikt ID för kunderna. Sessions-id används för att genomföra det val som kunden gör vid sitt återbesök. |
nQ_userVisitId | 30 minuter | Ställer in ett unikt ID för en specifik besökare. Detta ID kan användas för att känna igen besökaren vid återbesök och genomföra alla val av preferenser. Cookien gör det också möjligt för webbplatsen att spåra besökaren på flera webbplatser för marknadsföringsändamål. |
test_cookie | 15 minuter | test_cookie ställs in av doubleclick.net och används för att avgöra om användarens webbläsare stöder cookies. |
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
AnalyticsSyncHistory | 1 månad | Används för att lagra information om den tid en synkronisering ägde rum med lms_analytics-cookien för användare i utvalda länder |
bscookie | 2 år | Denna cookie är en cookie för webbläsar-ID som ställts in av länkade delningsknappar och annonstaggar. |
UserMatchHistory | 1 månad | Sätts av Linkedin - Används för att spåra besökare på flera webbplatser för att kunna presentera relevant annonser baserad på besökarens preferenser. |