icon-menu-close

Prata med en säljare

Du kan kontakta oss via telefon eller på e-post för hjälp med din produkt eller fråga.

“Det bästa är alla kunder man träffar och pratar med under dagarna.”

Rickard Lidström
Canon Business Center, Västernorrland/Jämtland

Att jobba på CBC – Rickard Lidström

Att jobba på Canon Business Center

Funderar du på hur det är att jobba på Canon Business Center (CBC)? Här berättar Rickard om sitt jobb och hur en dag på Canon kan se ut.

Vad arbetar du med?

Jag är teamleader/tekniker på service på CBC Mitt.

Hur kan en dag på CBC se ut för dig?

En vanlig dag börjar med att kolla mailen. Sedan åker jag ut på servicejobb hos våra kunder, om det inte går att lösa remote via fjärruppkoppling eller telefon. På eftermiddagen planerar jag oftast inför morgondagen tillsammans med mina teknikerkollegor.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Det bästa är alla kunder man träffar och pratar med under dagarna. Och att den ena dagen sällan är den andra lik.

Några särskilda utmaningar du brukar stöta på?

Under pandemin och i en värld med halvledarbrist så har leveranser av vissa reservdelar, såsom kretskort ibland tagit tid.

Vad är viktigt, för att göra ett bra jobb i din roll?

Flexibilitet och lyhördhet, ett stort tålamod och ett intresse för ny teknik.

Varför valde du CBC?

Jag hade turen att komma in som servicetekniker på CBC Mitt då en tidigare tekniker gick i pension.

Vad är bra, med att arbeta på CBC?

Det är korta beslutsvägar och ingen byråkrati, samtidigt som vi har en enormt bra support från Canon.