Sökresultat

Inga träffar matchade ditt sökord

Ett okänt fel inträffade, försök igen

Kunderna kan själva komma åt fakturor och fraktsedlar.

Säkra utskrifter, smidig skanning och snabb åtkomst.

Bakgrunden
”Canon har en stark förankring här i Trollhättan och vi kom i kontakt med dem vid ett seminarium. Då fick vi inspiration, tankar och idéer om hur vi skulle kunna forma vår framtid vad gäller säkra utskrifter, skanning och snabb åtkomst. Få ett bättre och säkrare flöde för all dokumentation, inte minst för leverantörsfakturor och fraktsedlar. Samtidigt såg vi möjligheterna att utveckla en digital plattform för att underlätta vårt samarbete med våra kunder i andra länder”, berättar Jacob Carlén.

Utmaningen
”Eftersom vi gör mycket affärer med utlandet var det viktigt att få en lösning som förenklar för våra internationella kunder att kunna komma åt viktig information som till exempel fraktsedlar och fakturor. Då vi har många svenska och internationella besökare på vårt huvudkontor var det också mycket viktigt att säkra utskrifter skulle vara en del av lösningen. Säkra för våra medarbetare, säkra för våra gäster och säkra för vårt företag”, betonar Jacob Carlén.

Lösningen
”Med den här lösningen har vi fått säkra utskrifter, smidig skanning och snabb åtkomst. Nu kan vi skanna leverantörsfakturorna rakt in i vårt affärssystem och de är sökbara för både oss själva och för våra kunder. Tillgängligheten är en stor fördel då vi har kunder både inom och utanför Sveriges gränser. Samtidigt tryggar den här lösningen även vårt behov av säkra utskrifter för oss själva och våra gäster. Det senare är inte minst viktigt då vi ständigt har många besökare på vårt företag som behöver skriva ut dokument av olika slag. Nu kan de göra det på ett säkert och smidigt sätt utan att logga in på vår server”, berättar Jacob Carlén.

Resultatet
”Den här lösningen underlättar på ett påtagligt sätt vår vardag. Hanteringsmässigt så har vår vardag blivit enklare, och tidsmässigt har vår vardag blivit effektivare eftersom fakturor och fraktsedlar är inskannade och tillgängliga hela tiden. Kunderna behöver inte ringa till oss för att komma åt informationen. I stället kommer de själva åt önskad information när de vill. Samtidigt har vi fått en plattform som avsevärt underlättar samarbetet med våra internationella kunder. Att i realtid kunna dela information via webben kan svara skillnaden mellan en bra dag och en fantastisk dag, skillnaden mellan en kund som bara är nöjd och en kund som är helnöjd. Tillgängligheten på information har alltid varit viktig och idag kan vi dela information på nolltid. Det är kritiskt för både oss och för våra kunder”, säger Jacob Carlén.

Samarbetet
”Vi har vår kultur och med gänget på Canon kände vi att det fungerade bra både professionellt och personligt. Stort engagemang och stor vilja att leverera i kombination med rätt kompetens för uppgiften gör att vi känner oss helt nöjda. Nu har vi kört den här lösningen under ett år och det fungerar som vi hade hoppats att det skulle. Vi tar ett steg i sänder och blir det aktuellt att skala upp lösningen för att möta nya utmaningar fortsätter vi dialogen med teamet på Canon här i Trollhättan”, intygar Jacob Carlén.

Kundreferens

Solör Bioenergi

Bilder
Fördelar
  • Säkra utskrifter
  • Lätt att dela information
  • Ökad tillgänglighet för företagets kunder

Ladda ner

Ladda ner denna referens som pdf

Klicka här