Sökresultat

Inga träffar matchade ditt sökord

Ett okänt fel inträffade, försök igen

Tack vare en ny, effektiv och regelbaserad miljö för dokumentproduktion från Canon sparar försäkringsbolaget in 60% av utskriftskostnaderna.

Försäkringsbolaget sparar in 60% av utskriftskostnaderna.

Läs här om hur vi kan hjälpa dig när det gäller snabb återkomst av
dokument för att du ska kunna ge dina kunder den direkta service
som de förväntar sig.

R&V Versicherung, som kan spåra sina rötter tillbaka till mitten av 1800-talet, är ett av Tysklands äldsta och största skadeförsäkringsbolag som erbjuder ett utbud av specialprodukter till privatpersoner och företag. Försäkringsbolaget är baserat i Wiesbaden och har över 11 000 anställda på 44 platser i landet. Med en årlig utskriftsvolym på över 47 miljoner sidor (motsvarar häpnadsväckande 180 000 sidor per dag) så hade R&V Versicherung press på sig att minska kostnaderna för utskrifter och förbrukningsvaror och samtidigt fortsätta att ge sina kunder förstklassig service.

Problem
För att strömlinjeforma hanteringen av alla utskriftsärenden inom hela organisationen inledde Horst Schlüchter, ansvarig för applikationshantering och infrastruktur på R&V Versicherung, en omfattande analys av den befintliga utskriftsmiljön 2008. Analysen visade att det fanns över 3 500 skrivare, bestående av över 120 olika modeller från olika återförsäljare.

”Lokalkontoren hade köpt sina egna enheter så vi hade många olika bordsskrivare. Utgifterna för underhåll av enheter, support, förbrukningsvaror och materiel växte snabbt. Kostnaderna för att hantera ett sådant stort och decentraliserat utskriftsnätverk var astronomiska”, förklarar Horst Schlüchter.

”Vår ledning beslutade att göra en komplett översyn av alla våra dokumentproduktionsprocesser i hela landet för att drastiskt kunna sänka de utskriftsrelaterade kostnaderna och introducera en mer centraliserad angreppsmetod som skulle ge oss större kontroll och enklare uppföljning. Dessutom ville vi förbättra såväl säkerheten som användbarheten för våra anställda. Med tanke på företagets storlek förstod vi att det här projektet endast kunde lyckas om vi hade rätt samarbetspartner.”

Lösning
Efter ett anbudsförfarande där ett antal viktiga globala leverantörer deltog vann Canon avtalet tack vare sin unika förståelse för företagets affärsutmaningar. ”Canon insåg vårt behov av att reducera kostnaderna och förbättra vårt utskriftsarbetsflöde till fullo och vi blev enormt imponerade av teamets förståelse för vår företagsstruktur och för försäkringssektorn i allmänhet. Canon tog sig tid att se längre än våra krav för att komma fram till en lösning som överträffade våra förväntningar.”

Bara några veckor senare hade Canon förvandlat företagets röriga utskriftsmiljö till en tydligt strukturerad och centralt styrd affärsverksamhet genom att introducera ett mer lätthanterligt antal skrivare, 2 200 stycken, bestående av ett antal multifunktionella imageRUNNER-enheter från Canon samt några bordsskrivare. Det som var avgörande för projektets framgång var införandet av Canons uniFLOW Output Manager som används för att säkerställa att alla utskrifter och all kopiering samt tillhörande kostnader kan följas upp och sparas. Tack vare det fås kompletta användningsuppgifter med information om avdelning och användare, så att kostnaderna kan beräknas korrekt, kontrolleras och debiteras rätt konto.

”Tack vare den intelligenta uniFLOW- programvaran, som är själva hjärtat i vår maskinpark av skrivare, har vi kunnat införa regelbaserade utskrifter”, förklarar Horst Schlüchter. ”Alla bordsskrivare skriver automatiskt ut dubbelsidigt i svartvitt för att minska pappersåtgången och sänka kostnaderna för förbrukningsvaror, men man kan ändra det manuellt. Vi har också sett till att alla utskriftsvolymer på över sex sidor automatiskt dirigeras från laserbordsskrivare till Canons multifunktionella imageRUNNER, som kan skriva ut större volymer mer effektivt.”

För att ytterligare minska pappersslöseriet och öka utskriftssäkerheten släpps utskrifter endast från servern då medarbetarna identifierar sig själva via sina befintliga ID-kort, så att endast behöriga användare kan aktivera och hämta dokumentet på enheten.

”Våra användare är mycket nöjda med den nya flexibiliteten. Tack vare tilläggsprogrammet MyPrintAnywhere som styrs av uniFLOW kan användarna gå till vilken skrivare som helst för att hämta sina utskrifter.”

Som en del av installationen kopplade Canon ihop uniFLOW med företagets befintliga SAP-program, vilket innebär att alla data från företagets Active Directory automatiskt överförs till dokumenthanteringsprocessen. Därför har uniFLOW alltid tillgång till de senaste användaruppgifterna, och ändrade e-postadresser uppdateras omedelbart i hela systemet. ”Detta är särskilt viktigt eftersom det innebär att nyanställda direkt får åtkomst till vår skrivarpark”, påpekar Horst Schlüchter. ”Ett växande antal medarbetare utnyttjar dessutom den lättanvända funktionen Scan2Mail, som låter dem skicka inscannade dokument med e-post direkt till sina e-postkonton på företaget.” 

Kundreferens

RQV Versicherung

Bilder
Taggar
  • uniFLOW
  • Försäkringsbolag

Ladda ner

Ladda ner denna referens som pdf

Klicka här