Sökresultat

Inga träffar matchade ditt sökord

Ett okänt fel inträffade, försök igen

Fakturahantering - vi hjälper dig till en enklare vardag

Enklare fakturahantering

Att ha koll på kassaflödet är viktigt för varje organisation. Men manuell hantering av fakturor kostar både tid och pengar. Dessutom kan det skapa orosmoln som tar upp plats i huvudet, som egentligen borde vara vikt åt din kärnverksamhet. 

Bara en sådan sak som att gå runt och behöva känna sig lite nojig över om en faktura blivit betald eller inte. Eller, som ju faktiskt händer ibland med pappersdokument, behöva känna sig riktigt orolig ifall en faktura kommit bort.

Fakturor är viktiga dokument, oavsett vem de kommer till eller var de ska landa, för alla verksamheter. Och som vanligt medför manuell hantering av dokument och information en hel del utmaningar. Men vi på Canon kan lösa problemen – och hjälpa dig att jobba smartare och effektivare med dina fakturor. 

Typiska utmaningar: 
Dyrt
Manuell fakturahantering tar tid – och tid är pengar, speciellt när det finns förseningsavgifter. 

Dålig koll
Det är knepigt att få ett bra kassaflöde utan kontroll på sina fakturor, till exempel för att det blir svårt att göra korrekta prognoser. 

Tappad tid
I genomsnitt tar det 10 dagar att hantera varje faktura – vilket är tid som kunde ha lagts på annat. 

Sämre regelefterlevnad
Ineffektiv och ostrukturerad arkivering gör det svårt att följa regelverk, samtidigt som risken för bedrägerier ökar. 

Skakiga relationer
Ingen gillar obetalda fakturor – och när kollen försvinner, ökar risken att dokument tappas bort, vilket kan leda till både sura miner och tvister. 

Vår lösning
Vi hjälper dig att automatisera och digitalisera dina processer kring fakturahantering, från scanning till arkivering, på ett smart och enkelt sätt. Det gör att jobbet kan ta hälften så lång tid. Och då behöver fakturorna inte längre ta upp resurser som behövs på annat håll. 

Med våra lösningar får du också full koll på om fel uppstår, samtidigt som fakturorna länkas till ordrar och leveranssedlar, innan de skickas till godkännande. Och ökad kontroll gör inte bara att ni slipper påminnelseavgifter och leverantörer som ledsnar. Det bidrar också till att frigöra plats i huvudet som kan användas till något betydligt nyttigare än att fundera på fakturahantering. 

Fördelarna
Minskade kostnader
Slipp betala onödiga förseningsavgifter – och fokusera på verksamheten istället. 

Mer effektivitet och säkerhet
Ägna tiden som lagts på att behandla fakturor till något annat istället – samtidigt som du slipper oroa dig för bedrägerier. 

Färre fel
Automatisering hjälper dig att undvika den mänskliga faktorn, samtidigt som det blir lättare att följa regler och direktiv.  

Koll på kassan
Att ha kontroll på kassaflödet ger sinnesfrid – och när du kan se status på alla fakturor blir det också lättare att fatta bättre beslut. 

Bättre samarbeten
Med automatiserad fakturahantering slipper du oroa dig för att borttappade dokument ska komma i vägen för bra relationer. 

Kontakta oss!
Hör av dig till oss, så hjälper vi dig med en lösning för fakturahantering som passar dina behov och möjligheter!

Registrera dig för vårt nyhetsbrev

för att få läsa mer kring hur våra kunder använder våra produkter och tjänster.

Vilket nyhetsbrev vill du prenumerera på?

Nyhetsbrev för Office Nyhetsbrev för Professional Print