Jobba smartare med automatiserad och säkrare formulärhantering
Att ta hand om information på ett säkert, effektivt och billigt sätt är avgörande för en verksamhet. Inte minst idag när både mängden information och värdet av den ökar, hela tiden. Att behandla och hantera formulär och blanketter kräver uppmärksamhet. Men formulärhantering ska inte få äta upp resurser som egentligen behövs någon annanstans eller knapra i sig tid som borde läggas på annat.
Det finns goda skäl att tänka till kring hur man jobbar med formulärhantering. Och de flesta som tar en sådan funderare, brukar snubbla över ett antal utmaningar. Inte minst eftersom formulär och blanketter är något som berör de flesta delarna av en organisation – till exempel HR-avdelning, kundtjänst, försäljning och marknadsföring.
Den nya, uppdaterade visselblåsarlagen
Apropå HR och GDPR, visste du att det sedan 17 december 2021 finns en s.k. visselblåsarlag. Lagen innebär i korthet ett förbud mot att hindra eller försöka hindra rapportering av missförhållanden som har uppstått eller sannolikt kan komma att uppstå i en verksamhet. Den 17 december 2023 börjar lagen även att gälla för privata arbetsgivare med 50 eller fler anställda. Nedan finns en checklista för nedladdning så att du vet att just ditt företag följer lagen.
Varför en visselblåsarkanal?
Syftet med en visselblåsningskanal är att möjliggöra en hög skyddsnivå för de personer som i ett arbetsrelaterat sammanhang har fått del av eller inhämtat information om missförhållanden och rapporterar dessa.
Visselblåsarlagens skydd omfattar både skriftlig och muntlig rapportering.
En verksamhetsutövare som bryter mot något av förbuden mot hindrande åtgärder eller repressalier ska betala skadestånd för den förlust som uppkommer och för den kränkning som överträdelsen innebär, dvs. både allmänt och ekonomiskt skadestånd.
Arbetsmiljöverket är tillsynsmyndighet. Vid avsaknad av information, rapporteringskanal och förfaranden vid rapportering föreligger risk för att Arbetsmiljöverket lämnar föreläggande om att vidta åtgärder. Sådant föreläggande kan kombineras med vite.
Dyrt: Kostnaderna sticker iväg när man anställer specialister, plockar in konsulter eller utbildar personalen.
Osäkert: När extern personal hanterar konfidentiell eller affärskritisk information ökar säkerhetsriskerna.
Dålig koll: Formulärhantering som sköts manuellt eller av en tredje part gör det lättare att tappa bort viktig information, eller får in felaktiga uppgifter. Dessutom blir det krångligare att förbättra hanteringen.
Tappad tid: Manuell formulärhantering tar tid från annat viktigt – samtidigt som långa svarstider kan påverka kundnöjdheten negativt.
Sämre regelefterlevnad: Om formulärhanteringen till exempel sköts manuellt, blir det lättare att villa bort sig i regeldjungeln kring informationslagring.
Vår lösning
Hos oss får du en mix av mjuk- och hårdvara, som automatiserar din formulärhantering och tar med den in i en enklare och skönare digital värld. Data kan hämtas och extraheras från alla typer av pappersblanketter och elektroniska formulär – snabbt och säkert. Felaktigheter i formulären flaggas automatiskt innan analys och delning. Och allt arkiveras för enkel tillgång, i enlighet med de regler som finns – både externt och internt hos er.
Som vanligt är det din verksamhet och dina behov som utgör grunden till vår lösning. Vi börjar med en genomgående analys av era dokumentflöden, era behov när det gäller informationshantering och vilka möjligheter ni har när det gäller att jobba smartare och mer effektivt med formulär och blanketter. Och det frigör tid, resurser och plats i huvudet.
Fördelarna
Sänkta kostnader: Våra lösningar är återanvändbara och automatiserar all formulärhantering, så du slipper ta in dyra specialresurser.
Bättre koll: Att sköta informationsbehandling internt ger större kontroll och gör det lättare att hitta förbättringsmöjligheter.
Ökad säkerhet: Information som stannar i organisationen är alltid säkrare – och automatisering minskar risken att den mänskliga faktorn ger upphov till felaktigheter eller dataförluster.
Mer tid: Våra lösningar gör att formulärhanteringen blir snabbt och korrekt utförd, så att alla medarbetare kan fokusera på annat.
Bättre regelefterlevnad: Vår lösning kalibreras så att all data och lagringen av den uppfyller era säkerhetsdirektiv.
Vill du veta mer om hur din verksamhet kan utvecklas?
Ange dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig inom kort.
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och upprepa besök. Genom att klicka på "Acceptera alla" godkänner du användningen av ALLA kakor. Du kan dock besöka "Cookie -inställningar" för att ge ett kontrollerat samtycke.
Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse medan du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de kakor som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är väsentliga för att fungera på grundläggande funktioner på webbplatsen. Vi använder också tredjepartscookies som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies lagras endast i din webbläsare med ditt samtycke. Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies. Men att välja bort några av dessa cookies kan påverka din surfupplevelse.
Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt.
Cookie
Varaktighet
Beskrivning
_GRECAPTCHA
6 månader
Denna cookie används av Google. Förutom vissa vanliga Google -cookies ställer reCAPTCHA in en nödvändig cookie (_GRECAPTCHA) som används för att undvika spam via kontaktformuläret.
_wpfuuid
11 år
Denna cookie används av WPForms som är ett WordPress-plugin. Cookien används för att tillåta den betalda versionen av plugin:et att ansluta poster av samma användare och används för några ytterligare funktioner som tillägget Form Abandonment.
bcookie
2 år
Denna cookie sätts av linkedIn. Syftet med cookien är att möjliggöra LinkedIn -funktioner på sidan.
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Denna cookie är inställd av GDPR Cookie Consent plugin. Cookien används för att lagra användarens samtycke till cookies i kategorin "Nödvändigt".
Eloqua (Oracle Marketing Cloud)
Varierar
Vi använder Eloqua för nyhetsbrev funktionen på vår webbplats.
Oracle Eloqua enables marketers to plan and execute campaigns while delivering a personalized customer experience for their prospects. Campaigns greatly scale for audiences across channels including email, display search, video, and mobile. With integrated lead management and easy campaign creation, our solution helps marketers engage the right audience at the right time in their buyer's journey. Sales teams can close more deals at a faster rate, increasing marketing ROI through real-time insight.
Anonyma data delas med tredje part., PII-data delas med tredje parter, Sammanslagna data delas med tredje parter.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Youtube
Varierar
På webbplatsen har vi på vissa sidor bäddat in filmer publicerade på Youtube. Filmerna visas med Youtubes filmspelare och när filmerna spelas upp används cookies av youtube.com.
Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in feedback och andra funktioner från tredje part.
Cookie
Varaktighet
Beskrivning
lang
Session
Denna cookie används för att lagra språkinställningar för en användare för att visa innehåll på det lagrade språket nästa gång användaren besöker webbplatsen.
lang
Session
Domän:.ads.linkedin.comDenna cookie används för att lagra språkinställningar för en användare för att visa innehåll på det lagrade språket nästa gång användaren besöker webbplatsen.
lidc
1 dag
Denna cookie sätts av LinkedIn och används för routning.
Analytiska kakor används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärdena antalet besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla, etc.
Cookie
Varaktighet
Beskrivning
_dc_gtm_UA-63700808-1
1 minut
Saknar beskrivning
_ga
2 år
Denna cookie installeras av Google Analytics. Cookien används för att beräkna besökar-, session-, kampanjdata och hålla reda på webbplatsanvändning för webbplatsens analysrapport. Cookies lagrar information anonymt och tilldelar ett slumpmässigt genererat nummer för att identifiera unika besökare.
_gid
1 dag
Denna cookie sätts av Google Analytics. Cookien används för att lagra information om hur besökare använder en webbplats och hjälper till att skapa en analysrapport om hur webbplatsen går. Uppgifterna som samlats in inklusive antalet besökare, källan varifrån de kommer och sidorna som visas i anonym form.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minuter
Denna cookie används för att räkna hur många gånger en webbplats har besökts av olika besökare - detta görs genom att tilldela besökaren ett ID, så att besökaren inte blir registrerad två gånger.
_hjFirstSeen
30 minuter
Detta ställs in av Hotjar för att identifiera en ny användares första session. Den lagrar ett sant/falskt värde, vilket indikerar om detta var första gången Hotjar såg den här användaren. Det används av inspelningsfilter för att identifiera nya användarsessioner.
_hjid
1 år
Denna cookie ställs in av Hotjar. Denna cookie ställs in när kunden först landar på en sida med Hotjar-skriptet. Det används för att behålla det slumpmässiga användar-ID, unikt för den webbplatsen i webbläsaren. Detta säkerställer att beteende vid efterföljande besök på samma webbplats kommer att tillskrivas samma användar -ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuter
Avgör om användarens navigering ska registreras i en viss statistisk platshållare.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuter
Registrerar data om besökarnas webbplatsbeteende. Detta används för intern analys och webbplatsoptimering.
IDE
13 månader
Googles DoubleClick IDE -cookies används för att lagra information om hur användaren använder webbplatsen för att presentera relevanta annonser och enligt användarprofilen.
nQ_cookieId
1 år
Domänen för denna cookie ägs av Albacross. Det används som analysverktyg för att identifiera potentiella kunder genom att ange ett unikt ID för kunderna. Sessions-id används för att genomföra det val som kunden gör vid sitt återbesök.
nQ_userVisitId
30 minuter
Ställer in ett unikt ID för en specifik besökare. Detta ID kan användas för att känna igen besökaren vid återbesök och genomföra alla val av preferenser. Cookien gör det också möjligt för webbplatsen att spåra besökaren på flera webbplatser för marknadsföringsändamål.
test_cookie
15 minuter
test_cookie ställs in av doubleclick.net och används för att avgöra om användarens webbläsare stöder cookies.
Annonscookies används för att ge besökare relevanta annonser och marknadsföringskampanjer. Dessa cookies spårar besökare på webbplatser och samlar in information för att tillhandahålla anpassade annonser.
Cookie
Varaktighet
Beskrivning
AnalyticsSyncHistory
1 månad
Används för att lagra information om den tid en synkronisering ägde rum med lms_analytics-cookien för användare i utvalda länder
bscookie
2 år
Denna cookie är en cookie för webbläsar-ID som ställts in av länkade delningsknappar och annonstaggar.
UserMatchHistory
1 månad
Sätts av Linkedin - Används för att spåra besökare på flera webbplatser för att kunna presentera relevant annonser baserad på besökarens preferenser.